loading...
وبلاگ همتا
احمد بازدید : 210 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از صدور روادید برای اعزام زائران ایرانی به کربلا خبر داد و گفت: در ایام اربعین حسینی ۴۰۰ هزار زائر ایرانی، در کربلا حضور خواهند داشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، ناصر خدرنژاد دراین باره افزود: تا کنون 100 هزار زائر ایرانی توسط سازمان حج به عتبات عالیات از مرزهای شلمچه ، چزابه و همچنین مرز مهران اعزام شده‌اند .

وی تاکید کرد: از این تعداد زائران حدود 84 هزار نفر از مرزهای شلمچه و چزابه و 16 هزار نفر نیز از مرز مهران عازم عتبات شده اند و طی روزهای آینده با نزدیک شده به ایام اربعین حسینی تعداد زائران به 400 هزار نفر خواهد رسید.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در مورد عوارض خروج زائران نیز گفت: در گذشته در مرزهای شلمچه و چزابه از هر زائر ایرانی 15 هزار تومان و در مرز مهران نیز هفت هزار و 500 تومان دریافت می شد که طی مذاکرات انجام شده با منطقه آزاد اروند عوارض خروج در هر سه مرز یکسان و با 50 درصد کاهش به هفت هزار و 500 تومان رسیده است.

خدرنژاد اظهار داشت: به طور متوسط روزانه پنج هزار زائر ایرانی از مرز مهران و 20 هزار زائر نیز از مرزهای شلمچه و چزابه به عتبات عالیات عراق اعزام می شوند.

وی از آغاز دوره جدید اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات خبر داد و گفت: دوره جدید اعزام 23 آذر آغاز و تا 20 اسفند ادامه دارد و طی این مدت 267 هزار نفر اعزام خواهند شد.

معاون سازمان حج به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمامی زائران اعزامی اشاره کرد و افزود: چنانچه اتفاقاتی برای زائران رخ دهد و زائری دچار حادثه شود، تا سقف 114 میلیون تومان دیه پرداخته می‌شود همچنین به زائران تا سقف 15 میلیون هزینه بستری و یک میلیون تومان نیز هزینه درمان سرپایی پرداخت می شود.

احمد بازدید : 112 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

عملیات انتقال زائران عمره مفرده ۹۲ - ۹۳ با پرواز نخستین گروه از زائران تهرانی از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد آغاز شد.

به‌ گزارش ایسنا، منوچهر سپاسی سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با اعلام این خبر گفت: نخستین گروه از زائران عمره مفرده، سه‌شنبه 26 آذر ماه با یک فروند هواپیمای ایرباس ایران‌ایر، فرودگاه مهرآباد را به مقصد فرودگاه جده ترک کردند.

وی با اعلام خبر افزوده‌ شدن فرودگاه همدان به جمع فرودگاه‌هایی که عملیات اعزام زائران بیت‌‎الله الحرام از آنها انجام می‌شود، گفت: این فرودگاه از دهم دی ماه پذیرای زائران برای اعزام به عربستان خواهد بود.

سپاسی اظهار کرد: 20 فرودگاه مهرآباد، اصفهان، ارومیه، گرگان، مشهد، رشت، اهواز، بندرعباس، زاهدان، کرمانشاه، یزد، اردبیل، شیراز، بوشهر، ساری، تبریز، کرمان، زنجان، بیرجند و همدان میزبان زائران برای انتقال به سرزمین وحی هستند.

به گفته وی زائران استان‌های کردستان و ایلام از فرودگاه کرمانشاه، زائران استان مرکزی از فرودگاه اصفهان و زائران استان‌های قم، سمنان، قزوین، لرستان و البرز از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اعزام خواهند شد.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: 780 هزار زائر ایرانی توسط سه شرکت هواپیمایی هما، ماهان و سعودی برای انجام اعمال عمره مفرده به عربستان اعزام خواهند شد.

بر طبق این گزارش، عملیات اعزام عمره‌گزاران در مرحله اول از 26 آذر ماه آغاز و تا اواسط فروردین 93 ادامه خواهد داشت.

احمد بازدید : 141 سه شنبه 26 آذر 1392 نظرات (0)

نام نام خانوادگی : محمدجواد ظریف خوانساری

متولد :  ‎۱۷ دی ۱۳۳۸ در تهران

سمت : سیاستمدار و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

او به مدت ۵ سال از ۱۴ مرداد سال ۱۳۸۱ تا ۵ تیر سال ۱۳۸۶ سفیر و نمایندهٔ دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد بوده‌است. او خود را عضو هیچیک از احزاب سیاسی ایران نمی‌داند. ...

احمد بازدید : 170 جمعه 22 آذر 1392 نظرات (0)

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: روز گذشته اولین روادید عمره ۹۳-۹۲ توسط کنسولگری عربستان در تهران صادر شده و بر این اساس بعد از ۱۲ سال عمره گزاران ایرانی در ماه صفر به  سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی افزود: در مرحله اول ثبت نام متقاضیان عمره در کاروان ها اسناد ثبت نامی بانک ملت در سل ۸۷ با اولویت یک تا ۳۰۰  و اسناد قدیمی بانک ملی فراخوانده شدند، اما از آنجایی که ظرفیت کاروان های برخی استان ها تکمیل نشد مجوز فراخوان اولویت های تا ۴۰۰ نیز به این استان داده شد و حتی در برخی استان ها مثل تهران و اصفهان مجوز ثبت نام متقاضیان دارای اولویت تا ۶۰۰ نیز با توجه به ظرفیت خالی موجود در کاروان های استان مربوطه داده شده است.

درباره ما
یارانه,سبد کالا,تقویم 93,
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 178
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 885
  • بازدید سال : 4,721
  • بازدید کلی : 97,231
  • کدهای اختصاصی
    شمارنده پبج رنگ